Rehber Minecraft Spigot Optimize - TPS, Lag Sorunu Çözümü

BurakCTN

Sponsor
  Oyuncu
Minvoy.png

Minecraft Spigot Optimizasyon
Bu rehber sizlere Spigot ayarlaması yaparak sunucunu performanısını arttırmayı göstermektedir.
Yapmanız gerekenleri aşağıda sıraladım. Default yazan otomatik ayardır, öneri olanda optimize ayarıdır.
Bunu yaptığınızda sunucunuzu daha performanslı çalışmasını sağlayacaktır. Hemen ayarlarımıza geçelim...




Minecraft Spigot.yml Tavsiye Edilen Ayarları
Performansı değiştirmez. Sunucunuzu tüm eklentiler etkinleştirilinceye kadar herhangi bir ağa bağlanmaz.
Ben şahsen bunu iyi uygulama ve güvenlik olarak görüyorum, ancak tamamen isteğe bağlı.
Kod:
late-bind
Default: false
Önerilen: true

Yumurtlanan çetelerin ne kadar uzakta olabileceğini kontrol eder.
Ne kadar sıklıkla ve kaç çetenin ortaya çıkabileceğini azaltacağız.
Kod:
mob-spawn-range
Default: 4
Önerilen: 3

Bu aralıkların dışındaki varlıklar daha az sıklıkta işaretlenecektir. Hayvanlar genellikle fazlaya ihtiyaç duymazlar. "misc", eşya düşmesi gibi bir şeydir. 1'e ayarlamak, ürün damlalarının yani suya akmasını önleyebilir.
Bu varlık performansında büyük bir oyuncu!
Kod:
entity-activation-range
Default: animals:32, monsters:32, misc:16
Önerilen: animals:6, monsters:16, misc:2

Bu, haznelerin üç kat yavaşlamasını sağlar ancak aynı anda üç öğeyi hareket ettirir. Bu, bazı vanilya davranışlarını kırabilir, özellikle hazne sürelerine bağlı olarak redstone saatleri gibi şeyler. Hazne gecikmesinde büyük bir oyuncu olabilir .
Paper.yml'da etkin olması için "use-hopper-check" gerektirir.
Kod:
hopper-transfer, hopper-check, hopper-amount
Default: transfer:8, check:8, amount:1
Önerilen: transfer:24, check:24, amount:3

Bir işletmenin kene başına kaç kez çarpışabileceği. Bunu 1'e ayarlamak genellikle bir sonuç çıkarmaz. Mafya çiftlikleri ile çok yardımcı olur.
Kod:
max-entity-collisions
Default: 8
Önerilen: 1 - 2

Eşya birleşmesi, eşya düşme gecikmesini önlemenin güçlü bir yoludur (artık ClearLag!). İtem özelliğinin 3.5 değerine ayarlanması, 3.5 blok yarıçapındaki öğelerin bir öğe yığınına "birleştirileceği" anlamına gelir. Exp'in yüksek yarıçapta birleştirmenin gerçek bir dezavantajı yoktur.
Kod:
merge-radius
Default: item:2.5, exp:3.0
Önerilen: item:3.5, exp:6.0

Müzikçalara kaç parça gönderilir. Genellikle 4 ayarını 3 değerine ayarlamanın ender incilerin boşaltılmamış parçalara girmesine neden olacağından çalışmamasını tavsiye ederim.
Kod:
view-distance
Default: 10
Önerilen: 3 - 5


Minecraft Bukkit.yml Tavsiye Edilen Ayarları
Bu değerler sadece "oyuncu başına çetelerin girmesine izin vermekten" daha karmaşık, ancak bu yönde bir şeyler yapıyorlar. Bu puanların düşürülmesi, oyuncuların etrafında yumurtlama riskini azaltıyor. Ne kadar çok oyuncuya sahipseniz, bunu o kadar düşük bir şekilde güvenle ayarlayabilirsiniz.
Kod:
spawn-limits
Default: monsters:70, animals:15, water-animals:5, ambient:15
Önerilen: monsters:50, animals:10, water-animals:3, ambien

Bu özellik varsayılan olarak devre dışı (yük-eşik sıfırdır) söyleyebildiğim kadarıyla sebepsiz.
Bu seçenek, gerekmeyen parçaları (oyuncuların görüş mesafesi dışında) kaldırarak belleği ve potansiyel CPU kaynaklarını boşaltır.
Kod:
chunk-gc
Default: period-in-ticks:600, load-threshold:0
Önerilen: period-in-ticks:300, load-threshold:300

Sunucunun ne sıklıkta düşmanca bir mafyaya doğmaya çalışacağını kontrol eder. Bu, oyuncu başına değil tüm sunucu için hesap oluşturur. Bu kadar yükseğe ayarlamak, yumurtlayan canavarların miktarını büyük ölçüde azaltacaktır. Bir sunucu mobSpawn işlevinden çok fazla gecikme veya genel olarak çok fazla canavar olmadığı sürece, genellikle 2'yi öneririm.
Kod:
ticks-per.monster-spawns
Default: 1
Önerilen: 2 - 5


Minecraft Server.properties Tavsiye Edilen Ayarları
Bu seçenek bir paketi sıkıştırmadan önce ne kadar büyük olması gerektiğini kontrol eder. Daha yükseğe ayarlamak bazı CPU kaynaklarını daha fazla bant genişliği kullanımı pahasına kurtarabilir, -1 olarak ayarlamak devre dışı bırakır .
Sunucunuz localhost'taki proxy veya aynı veri merkezindeki bir ağdaysa (<2 ms ping), özelliği devre dışı bırakmak yalnızca yararlı olmalıdır. Oynatıcılarınız doğrudan sunucunuza bağlanırsa, bunu 512'ye ayarlayın. Hala bant genişliği kazanırken biraz CPU kazandıracak.
Kod:
network-compression-threshold
Default: 256
Önerilen (standalone server): 512
Önerilen (behind local Waterfall/BungeeCord): -1


Artık bunu öğrendiniz, arkadaşlarınıza hava atabilirsiniz. :)
Bu eğitimde, Minecraft Sunucu Optimize etmeyi öğrendiniz.
Herhangi bir sorunuz veya yorumunuz varsa, lütfen aşağıya bir yorum bırakın.
 
Üst